Acasă
Despre
Cautare
🌐
English Română
  • PHP 5.4 Alpha 1 este aici!

    Read this post in English

    Jul 1, 2011 closures php5.3 php5.4 php6 scalar type hinting traits
    Share on:

    Acum trei zile, adica pe 28-06-2011 a fost anuntat pe ww.php.net versiunea PHP 5.4 alfa 1!

    Practic in aceasta versiune sunt inglobate ultimele lucruri care au fost realizate pentru PHP 6 si nu au apucat sa intre in PHP 5.3, alaturi de alte cateva lucruri noi.

    Unele din cele mai interesante faclitati noi:

    Traits

    Un nou feature de OOP. Practic se folosesc pentru refolosire orizontala de cod, adica mostenire de metode in loc de extiderea de clase.

     1trait Inharitable {
     2    public function test() {
     3        echo 'Class: ' . __CLASS__ . ' Method: ' . __METHOD__ . PHP_EOL;
     4    }
     5}
     6
     7class A {
     8    use Inharitable;
     9}
    10
    11class B {
    12    use Inharitable;
    13}
    14
    15$a = new A();
    16$a->test(); //Class: Inharitable Method: Inharitable::test
    17
    18$b = new B();
    19$b->test(); //Class: Inharitable Method: Inharitable::test
    

    Trait-urile din PHP 5.4 sunt practic noile namespace-urile din PHP 5.3, adica cea mai interesanta facilitate din PHP 5.4.

    Scalar type hinting

    Pana la PHP 5.3 nu exista type hinting decat pentru clase, interfete si array-uri. Acum se va putea face type hinting si pe tipuri scalare de date cum ar fi: int, string, float, bool si resource.

    1function test(string $var) {
    2  echo $var;
    3}
    4
    5$a = 'aa';
    6test($a);
    

    Din pacate pe versiune alfa instalata la mine pe calculator primesc: Catchable fatal error: Argument 1 passed to test() must be an instance of string, string given, called in .. on line 58 and defined in … on line 52

    Ce pot spune… e inca alfa…

    Closures

    Da, stiu, exista si in PHP 5.3, dar e incomparabil. In PHP 5.3 daca vroiau un closure trebuia sa folosesti cuvantul use iar apoi sa specifici variabilele la care functia lambda va avea acces.

    In PHP 5.4 incepe sa arate mai mult a JavaScript, in sensul bun:

     1class closureTest {
     2
     3    private $a;
     4
     5    function test() {
     6        $this->a = 'object var';
     7        return function () {
     8            echo $this->a;
     9        };
    10    }
    11}
    12
    13$a = new closureTest();
    14$b = $a->test();
    15$b(); // object var
    16unset($a);
    17$b(); // object var
    

    Closure in adevaratul sens al cuvantului cu lambda functions asa cum ar trebui sa fie! Asa cum si lambda functions existau si inainte de PHP 5.3, dar de abea dupa ce a aparut noua sintaxa au devenit populare, acum era vremea pentru closures.

    Acestea sunt lucrurile care mi se pare cele mai interesante, dar sunt doar o parte din ce aduce nou PHP 5.4!

    Este foarte probabil ca pana la finalul anului sa apara si versiunea finala.

    Sunt curios daca o data cu PHP 5.4 va aparea si o noua certificare, avand in vedere ca schimbarile nu sunt totusi atat de majore.

  • Yahoo! Open Hack Day Europe 2011 la Bucuresti – review

    Read this post in English

    May 24, 2011 Douglas Crockford hack jquery node.js Yahoo Yahoo Open Hack yui
    Share on:

    Dupa doua zile aproape fara somn, cam 6 Red Bull si o aplicatie, Yahoo! Open Hack Day Europe 2011 s-a terminat.

    Initial am vrut sa merg doar la prezentari. Mai tarziu m-am gandit sa vin ca hacker pentru ca nu vroiam sa ratez nimic din eveniment, dar sa nu prezint un proiect. In ultima instanta am fost ales sa prezin proiectul.

    Totul a inceput pe la 7 dimineata cand un coleg a venit cu masina sa ne stranga in timp sa bem si o cafea. Eram 6 participanti asa ca ne gadeam sa formam doua echipe.

    Pe la 9:00 am ajuns la Crystal Palace Ballrooms. Am fost intampinati de “crew” in tricouri verzi care ne-au indrumat spre birourile de inregistrare.

    O data inregistrati am inceput sa ne cautam o masa in sala, incapatoare pentru toti 6. In sala erau in jur de 350 de persoane care venisera atat pentru hack cat si pentru prezentari.

    In mijlocul salii era o masa rezervata pentru prezentatori si staff Yahoo!. Un coleg imi spune la un moment dat “acela nu e Crockford?”. Intradevar la masa rezervata era Douglas Crockford alaturi de multe alte personalitati importante de la Yahoo!. Am fugit sa-mi iau cartea (JavaScript: The Good Parts) pe care am adus-o special in speranta ca voi lua un autograf.

    Emotionat m-am apropiat de masa: “Mr. Crockford?”, el a vazut cartea si zambind imi raspunde “Hey, my book!”. Plin de emotie i-am intins pix-ul si l-am rugat sa-mi dea un autograf. Stiu ca suna ridicol, dar pentru mine sa intalnesc o personalitate de talia lui DC despre care doar am citit si l-am vazut in prezentari la Google si Yahoo!, sa-l intalnesc fata in fata, sa am ocazia sa-i cer un autograf si sa-i strang mana a fost ca si cum intalneam un actor celebru.

    Am revenit la masa noastra si m-am laudat la toata lumea cu autograful meu, mi-am zis ca primul punct pe agenda mea a fost atins.

    Au inceput prezentarile:

    • “Hacking 101” de Murray Rowan
    • “YQL and other Y! APIs” de Jon Leblanc
    • “YUI” de Luke Smith
    • “node.js” de Reid Burke
    • “Introduction to Yahoo Messenger API” de Vivek V Aggarwal
    • “Server Sidedness” de Doug Crockford

    Pentru mine node.js si YQL au fost cele mai fascintante prezentari pentru ca nu am mai folosit nici una din tehnologii. Node.js mi se pare foarte interesant pentru jocuri in JavaScript unde comunicarea este foarte dinamica iar PHP nu este foarte potrivit. YQL pe de alta parte, daca stiam de existenta lui probabil ma scapa de multa munca pana acum.

    Dupa prezentari s-a dat startul la hacking. Doi dintre colegi se gandeau sa faca o aplicatie care sa curete pagina de altceva decat continut relevant. Restul de 4 totusi eram un pic debusolati ca nu aveam nici o idee, tot ce era clar era ca vrem sa folosim node.js sau YQL. Am inceput sa ne instalam node.js pe laptop-uri si sa vedem ce stie sa faca. Undeva pe parcurs a aparut si ideea, un joc de snake in retea cu numele “Tequila Worms“. Eu trebuia sa fac partea de UI pentru ca aveam mai multa experienta cu jocuri in JavaScript. Initial am vrut sa refolosesc codul folosit la jocul de meu de snake. Dar era o mica problema, nu aveam sursele originale la mine. Pe de alta parte asta a fost primul meu joc facut in JavaScript, deci nu e tocmai “frumos” scris, asa ca am inceput de la 0 folosind canvas.

    Eram foarte fericit ca lucrez la o aplicatie fara sa ma gandesc la backwards compatibility.

    Pe la 18:30 a mai fost o prezentare a lui Douglas Crockford “The JSON Saga”. Am mai vazut prezentarea pe developer.yahoo.com si credeam ca nu o sa fie foarte fascinanta pentru mine. Dar se pare ca a fost destul de schimbata. O parte interesanta a fost cand pe unul din slide-uri scria mare “IE6 MUST DIE!”, un punct de vedere foarte bun, dar apoi… “IE7 MUST DIE!”, apoi 8, apoi 9. La un moment dar ma intrebam de ce nu a scris pur si simplu “IE MUST DIE!”, raspunsul a venit cu urmatorul slide “IE10 MAY LIVE!”. IE10 este singurul browser de la Microsoft care implementeaza “ECMAScript 5: Strict Mode”. Prezentarea inregistrata este aici: http://www.youtube.com/watch?v=NXiAKPTDXk.

    Dupa prezentare l-am rugat pe Douglas Crockford sa faca o poza cu mine, un motiv in plus sa ma laud ca am fost la eveniment!

    Prezentarea a fost si ultima pana la momentul cand se incheia hackathon-ul.

    Pe la 19:30 a fost partea de “entertaiment”, algoritmi de sortare pe muzica populara:

    A urmat cina si o lunga noapte.

    Dupa cateva ore bune de codare intensiva am facut o vizita pana la sala de jocuri unde ne asteptau: XBOX, WII, masa de Ping-Pong, un aparat de Fuzzball si una o masa de biliard. In timpul noptii am facut mai multe vizite pe acolo ca sa ne relaxam si sa ne dezmortim dupa lungile sederi pe bean bags.

    Undeva dupa miezul noptii cealalta echipa a renuntat la proiect pentru ca s-au impotmolit in YUI, asa ca noi am ramas singurii activi.

    Pe la 3 dimineata cativa dintre colegi au inceput sa adoarma pe bean-bags, dar in echipa noastra somnul nu era o optiune. Ca sa nu adorm de tot am baut 2 sau 3 RedBull, proiectul incepea sa capete forma si am zis ca nu voi adormi pana nu va fi functionala prima varianta.

    Pe la 5:30 dimineata am inchis ochii pentru o clipa si am adormit cu mainile inca pe tastatura timp de o ora, una din cele mai odihnitoare partide de somn de care am avut parte.

    Dimineata a aparut un nou expresor de cafea care avea sa ne mai tina in viata in continuare, iar noi cu forte proaspete am continuat.

    Dupa ce am ajuns la o versiune functionala a fost mai degraba o joaca continua cu scurte pauze ca sa rezolvam si bug-urile gasite pe parcurs. Cred ca parea suficient de distractiv incat pana si Ted Drake a venit sa se joace cu noi.

    Dupa 24h de cand a inceput hackathon-ul s-a anuntat si finalul si a trebuit sa mergem la inscriere. Eu urma sa prezint, eram coplesit de emotie. Am luat un numar, mi-am reglat monitorul si m-am dus la masa.

    Aveam o mica problema, jocul functiona optim folosind websockets in retea si inca nu stiam cum vom face sa prezentam. Dupa putina agitatie am reusit sa stabilim detaliile dar nu si prezentarea. M-am trezit in fata a peste 300 de persoane fara discurs cu un joculet facut literalmente peste noapte. Am terminat foarte repede si nuprea-mi aduc aminte ce am spus, nu puteam sa vad decat reflectoarele in fata ochiilor si credeam ca voi lesina de tensiune, dar ca a iesit ok.

    Au urmat inca 1.5h de prezentari de la aproximativ 50 de echipe.

    Cat timp juriul a deliberat am stat afara si am purtat o scurta discutie cu Luke Smith si una mai lunga cu Reid Burke care pe timpul noptii ne-a oferit o mana de ajutor la proiect. Am inceput discutia cu Reid de la node.js si am terminat cu YUI si de ce nu este foarte popular. Am aflat cat Reid desi nu are decat 22 de ani lucreaza la Yahoo! de 3 ani. La un moment dat discutia a ajuns la faptul ca YUI nu ne-a placut pentru ca are o abordare foarte diferita fata de jQuery, Reid ne-a raspuns foarte deschis la intrebarile noastre explicand de ce este o abordare diferita. Probabil daca YUI ar pune mai bine in evidenta de ce abordeaza unele lucruri diferit ar deveni un framework mult mai popular.

    La premiere Anil Patel (organizatorul) a insistat ca prezentatorii sa stea pe bean bags in fata. Pentru ca juriul intarzia sa revina Anil ne-a povestit despre ce s-a intamplat la alte evenimente Yahoo! Open Hack. Si pentru ca juriul tot nu a aparut ne-a cantat niste Abba.

    S-au anuntat castigatorii:

    • Best Messenger Hack: Yahoo! Social Programming – Corabia Nebunilor
    • Best Yahoo! product enhancement: TheBatMail – The BatMen
    • Best Hack for Social Good: Map of Deforested Areas of Romania – We plant good deeds in Romania!
    • Best Mashup: Ymotion – The Guys
    • Best Local Hack – Tourist Guide – Javascript Team
    • Best BOSS Hack – Take a Hike – Plan 9
    • Hacker’s Choice – The Yahoo! Farm – “Cloud Data in Your BedRoom” – The RoboFun Team
    • Best in Show – Pentru 3 mashup-uri: Take a Hike, Quick info, Playlist-O-Matic – Plan 9 – Alexandru Badiu

    Dupa premiere am aflat si de ce era asa important sa stam pe bean bags, prezentatorii luau bean bag-ul acasa!

    A urmat after-party-ul, dar noi eram mult prea obositi, asa ca dupa ce am fumat o tigare si am baut un pahar de vin am incheiat experienta noastra la Yahoo Open Hack Day Europe 2011!

    Concluzionand, organizarea a fost aproape perfecta, cu toate detaliile puse la punct. Am auzit o discutie ca pregatisera chiar si umbrele in caz ca se strica vremea.

    __

  • Calculatorul din Android vs. JavaScript

    Read this post in English

    May 3, 2011 Android JavaScript
    Share on:

    Este vorba chiar de calculatorul din telefon. Eu am un HTC Desire cu Android 2.2. Aplicatia mea implicita de calculator, care se numeste simplu “Calc” ma uimeste. Foarte rar se intampla chiar sa am nevoie sa o folosesc si chiar si mai rar sa fac operatii cu numere fractionare pe ea, dar atunci cand fac mereu uit ca are o problema.

    Sa zicem:

    12 – 11

    In Calc = 1, in JavaScript = 1. Nimic iesit din comun pana acum, nu?

    Sa luam:

    1.2 – 1.1

    Orice elev de scoala primara stie ca rezultatul este 0.1.

    In Calc este 0.099999999, ciudat? In JavaScript e si mai interesant totusi, rezultatul este 0.09999999999999987.

    Este vorba de float, si presupun ca diferenta este de la numarul de zecimale afisate pe ecran. In ambele cazuri este folosit standardul IEEE 754.

    Acum… in JavaScript se cunoaste aceasta problema, dar cel care a facut aplicatia de Android, a avut grija sa faca calculatorul stintific daca rotesti telefonul si nu a vazut problema asta?

  • Yahoo! Open Hack Europe 2011 la Bucuresti!

    Read this post in English

    Apr 21, 2011 hack Yahoo
    Share on:

    Evenimentul Yahoo! Open Hack Europe 2011 se va desfasura la Bucuresti! In perioada 14-15 mai suntem norocosii europeni care avem acest eveniment.

    La eveniment exista doua tipuri de bilete: Tech Talk si Hacker. Cei care aleg Tech Talk vor asista doar la seminarii si decernarea premilor, pe cand cei care aleg Hacker vor ramane peste noapte sa lucreze la proiectele alese.

    Vor fi prezente personalitati importante din stafful Yahoo!, deci pe scurt este un eveniment care nu trebuie ratat!

  • Closures si functii lambda in PHP vs. JavaScript

    Read this post in English

    Apr 16, 2011 anonymous functions closures JavaScript lambda PHP php5.3
    Share on:

    JavaScript si PHP suporta atat functii lambda cat si closures. Dar termenii sunt putin intelesi in ambele libaje de programare si de multe ori sunt confundati.

    Functii Lambda

    Mai sunt numite si functii anonime. Acestea se refera la functii care pot fi apelate fara sa fie neaparat legate de un identificator. Unul din scopurile lor este de a fi pasate ca argumente. Numele de Lambda li se trage de la Alonzo Church, inventatorul lambda calculus in 1936. In lambda calculus toate functiile sunt anonime.

    JavaScript

    In JavaScript functiile lambda fac parte din setul de baza si reprezinta metoda preferata de creare a unei functii.

    De exemplu:

    1var add = function (a, b) {
    2     return a + b;
    3}
    4alert(add(1, 2)); // 3
    

    Functiile lambda sunt folosite aproape in orice context cand vine vorba de JavaScript, un exemplu este:

    1window.onload = function (e) {
    2     alert('Pagina s-a incarcat!');
    3}
    

    PHP

    In PHP, functiile lambda au fost introduse de la versiune 4.0.1 folosind create_function. In versiunea 5.3+ a fost adaugata si sintaxa similara cu JavaScript, un mod mult mai lizibil si elegant de a definii o functie.

    Asta inseamna ca in PHP exista doua moduri de a genera o functie lambda:

     1// PHP 4.0.1+
     2$add = create_function('$a, $b', 'return $a + $b;');
     3
     4// vs.
     5
     6// PHP 5.3+
     7$add = function ($a, $b) {
     8     return $a + $b;
     9};
    10
    11echo $add(1,2); // 3
    

    Functiile lambda pot fi folosite ca parametru pentru alte functii, cum ar fi usort:

    1$array = array(4, 3, 5, 1, 2);
    2usort($array, function ($a, $b) {
    3     if ($a == $b) {
    4          return 0;
    5     }
    6     return ($a < $b) ? -1 : 1;
    7});
    

    Chiar mai mult, PHP 5.3+ permite apelarea unui obiect ca o functie anonima:

    1class test {
    2     function __invoke($a) {
    3          echo $a;
    4     }
    5}
    6$a = new test();
    7$a('test'); // 'test'
    

    Closures

    Notiunea de closure este notiunea cu adevarat neinteleasa dintre cele doua. In general confuzia apare pentru ca implementarea de cloasure poate presupune si functii lambda. Un closure se refera la capacitatea unei functii/obiect de a accesa mediul in care aceasta a fost creat(a) chiar daca executia functiei parinte s-a terminat. Cu alte cuvinte functia/obiectul intors de un cloasure pastreaza mediul in care a fost definita.

    In JavaScript notiunea de closure face parte din arsenalul de baza, pentru ca limbajul nu are la baza un model obiectual traditional ci unul bazat pe prototype si functii. Dar JavaScript mai are si cateva reminescente, cum ar fi faptul ca poti folosi “new” pentru a construi un obiect pe baza unei functii care joaca roul de clasa. In PHP este mai degraba o noua posibilitate de abordare a problemelor, PHP facand parte din familia de limbaje cu model obiectual traditional.

    JavaScript
    In JavaScript notiunea de closure este foarte folosita, iar popularitatea se datoreaza faptului ca JavaScript nu este un limbaj obiectual traditional, ci unul functional, bazat pe mostenire prototype.

    In JavaScript nu exista notiunea de Public, Private si Protected, exista doar Public si Private iar obiectele pot mostenii unele de la altele, fara sa foloseasca clase.

    O alta problema este mediul (scope), care in mod implicit este cel global. Prin closure aceste probleme pot fi rezolvate intr-un mod elegant:

     1var closure = function () {
     2     var sum = 0;
     3     return {
     4          add: function (nr) {
     5               sum += nr;
     6          },
     7          getSum: function () {
     8               return sum;
     9          }
    10     }
    11}();
    12
    13closure.add(1);
    14closure.add(2);
    15console.log(closure.getSum());
    

    In exemplul de mai sus, sum este o proprietate privata iar aceasta teoretic, putea fi accesata si modificata doar din functia closure. Partea interesanta este ca parantezele de la finalul definitiei de functiei semnifica faptul ca aceasta functie se va si executa si deci va intoarce rezultatul care este un obiect. In acest moment functia initiala nu mai exista decat pentru a servi obiectul intors, incapsuland astfel variabila privata.

    Desi functia si-a terminat executia, prin intermediu acestul closure obiectul returnat poate accesa variabilele definite in interiorul functiei, pentru ca este mediul in care a fost creeat.

    Problema devine mai interesanta atunci cand o functie intoarce o alta functie:

     1var counter = function () {
     2    var counter = 0;
     3    console.log('in closure');
     4    return function () {
     5        console.log('in functia anonima');
     6        return ++counter;
     7    };
     8};
     9var counter1 = counter();
    10
    11console.log(counter1()); // 1
    12
    13var counter2 = counter();
    14console.log(counter2()); // 1
    15console.log(counter1()); // 2
    

    Output-ul va fi:

    1in closure
    2in functia anonima
    31
    4in closure
    5in functia anonima
    61
    7in functia anonima
    82
    

    Ce se intampla de fapt este ca prima functie se executa si intoarce o functie anonima care inca mai poate accesa mediul in care a fost creata. Dupa parerea mea de aici vine confuzia dintre closures si lambda functions, pentru ca o functie intoarce o alta functie.

    Diferenta dintre exemple este ca in primul exemplu functia initiala de closure se executa imediat, iar in al doilea exemplu se poate vedea ca atunci cand counter se executa intoarce un rezultat, care este de fapt o definitie de functie, care la randul lui poate fi executata. Evident si acest exemplu poate fi adaptat sa se comporte precum cel precedent folosind paranteze la final.

    PHP

    Cum spuneam si mai sus, in PHP notiunea de closure nu este la fel de importanta ca in JavaScript.

    Daca functiile lambda sunt disponibile in limbaj incepand cu versiunea 4, closure au aparut de abea dupa PHP 5.3+

    Datorita mediului (scope) de executie care este de tip block in PHP se realizeaza o incapsulare mai buna dar si mai putin flexibila fata de JavaScript. Practic in PHP trebuie specificat cu ajutorul instructiunii use ce anume va putea accesa functia anonima din closure-ul care si-a terminat executia.

     1function closure () {
     2     $c = 0;
     3     return function ($a) use (&$c) {
     4          $c += $a;
     5          echo $a . ', ' . $c . PHP_EOL;
     6     };
     7}
     8
     9$closure = closure();
    10
    11$closure(1);
    12$closure(2);
    

    Spre deosebire de JavaScript in PHP nu se pot realiza closure care sa intoarca un obiect, sau mai bine zis obiectul nu poate fi legat de mediul in care a fost creat, decat sa zicem, daca nu se trimit parametrii la constructor prin referinta, metoda nu foarte eleganta care nu vad in ce scenariu ar avea neaparata nevoie de closure.

    Ca o paralela la exemplele  de la JavaScript, in loc de parantezele “()” de la finalul functiei, in PHP pentru a executa functia imediat dupa definire se pot folosii call_user_func() sau call_user_func_array():

     1$closure = call_user_func(function () {
     2    $c = 0;
     3    return function ($a) use (&$c) {
     4        $c += $a;
     5        echo $a . ', ' . $c . PHP_EOL;
     6
     7    };
     8});
     9
    10$closure(1);
    11$closure(2);
    
    • ««
    • «
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10
    • 11
    • »
    • »»

Claudiu Perșoiu

Programare, tehnologie și altele
Mai multe

Postări recente

  • Slider in Tasmota folosind BerryScript
  • Proiectul care rezista probei timpului
  • Docker in interiorul wsl2
  • Migrând de la Wordpress
  • Calea personalizată pentru Composer cache
  • Magento2 si crudul adevar
  • Un pic de PHP, Go, FFI si atmosfera de sarbatori
  • Cum sa folosesti Xiaomi Air Conditioning Companion in Home Assistant in doar de 20 pasi usor de urmat!

DIVERSE 72 PHP 67 JAVASCRIPT 22 BROWSERS 12 MYSQL 12 WEB STUFF 12 MAGENTO 7 DESIGN PATTERNS 5 HARDWARE 3 HOME AUTOMATION 2 LINUX-UNIX 2 GO 1 MISCELLANEOUS 1

PHP 52 JAVASCRIPT 20 PHP5.3 14 MYSQL 13 PHP6 12 PHP5 10 FIREFOX 9 CERTIFICARE 8 INTERNET EXPLORER 8 ZCE 8 ZEND 8 CERTIFICATION 7 MAGENTO 7 HACK 6
Toate etichetele
10 ANI1 3D1 ADOBE AIR2 AJAX1 ANDROID3 ANGULAR1 ANONYMOUS FUNCTIONS3 API1 APP1 BERRYSCRIPT1 BETA1 BOOK1 BROWSER4 C2 CALCULATOARE1 CARTE2 CERTIFICARE8 CERTIFICATION7 CERTIFIED2 CERTIFIED DEVELOPER1 CHALLENGE1 CHM1 CHROME1 CLASS1 CLI2 CLOSURES5 COD1 CODE QUALITY1 CODEIGNITER3 COFFEESCRIPT1 COLLECTIONS1 COMPOSER1 CSS3 CSV1 CURL1 DEBUG1 DESIGN PATTERNS4 DEVELOPER1 DEVELOPMENT TIME1 DIAGRAME1 DOCKER2 DOCKER-COMPOSE1 DOUGLAS CROCKFORD3 DRIVERE2 ELEPHPANT2 ENGINEER1 EXAMEN1 EXCEL1 FACEBOOK2 FEEDBACK1 FFI1 FINALLY1 FIREFOX9 FISIERE1 FPDF1 FRUMOS1 FTP1 GAMES1 GD2 GENERATOR1 GO1 GOOGLE5 GOOGLE ANALYTICS1 GOOGLE CHROME3 GOOGLE MAPS2 HACK6 HARDWARE1 HC-911 HEADER1 HEIGHT1 HOMEASSISTANT2 HTML2 HTML HELP WORKSHOP1 HTML51 HUG1 HUGO1 IDE1 IMAGINE1 INFORMATION_SCHEMA1 INI1 INTERNET4 INTERNET EXPLORER8 IPV41 IPV61 ISP1 ITERATOR2 JAVA1 JAVASCRIPT20 JQUERY1 LAMBDA2 LAPTOP2 LINUX1 LIVELY1 LUNI1 MAGENTO7 MAGENTO22 MAP1 MAPS1 MICROSOFT1 MINESWEEPER1 MOTIVATION1 MSN MAPS1 MYSQL13 MYSQL WORKBENCH1 NGINX1 NODE.JS2 NOFALLOW1 NOSQL1 OBSERVER3 OBSERVER PATTERN1 OOP1 OPERA1 OPTIMIZATION1 ORACLE2 PAGESPEED1 PAIR1 PARSE_INI_FILE1 PASCAL1 PEAR1 PECL1 PERSON VUE2 PHAR1 PHONEGAP2 PHP52 PHP ELEPHANT2 PHP FOR ANDROID1 PHP-GTK1 PHP42 PHP510 PHP5.314 PHP5.46 PHP5.53 PHP5.61 PHP612 PHP7.41 POO1 PR1 PROGRAMMING1 PROIECTE1 RETEA1 REVIEW1 ROCK STAR1 ROMANIAN STEMMER2 RSS1 SAFARY1 SCALAR TYPE HINTING1 SCHEME1 SEO1 SET1 SHOPPING CART PRICE RULE1 SIMPLEXML1 SINGLETON1 SOAP2 SPL2 SQLITE1 SSH1 STACK TRACE1 STDERR1 STDIN1 STDOUT1 STOCATE1 STUDY GUIDE1 SUN2 SYMFONY2 TABLE1 TASMOTA1 TEST TO SPEECH1 TITANIUM2 TRAITS1 TTS1 UBUNTU1 UNICODE3 UTF-82 VECTOR1 VISTA2 WEB2 WEBKIT1 WINBINDER1 WINDOWS2 WORDPRESS1 WSL21 WYSIWYG1 XP3 YAHOO3 YAHOO MAPS2 YAHOO OPEN HACK1 YSLOW1 YUI1 ZCE8 ZCE5.31 ZEND8 ZEND FRAMEWORK4
[A~Z][0~9]

Copyright © 2008 - 2024 CLAUDIU PERȘOIU'S BLOG. Toate drepturile rezervate