Acasă
Despre
Cautare
🌐
English Română
  • Packt Publishing – Open Source Awards 2010

    Read this post in English

    Sep 4, 2010
    Share on:

    Packt Publishing launched Open Source Awards 2010.

    This Open Source award is an online event held by Packt to distinguish excellence among the various projects within the community.

    This is a great opportunity to vote for your favorite Open Source software. The main categories are:

    • Open Source CMS Award
    • Hall of Fame CMS
    • Most Promising Open Source Project
    • Open Source E-Commerce Applications
    • Open Source JavaScript Libraries
    • Open Source Graphics Software

    You can nominate until November 6! After that voting will take place.

    This is a good opportunity to show your gratitude to your favorite open-source software!

    So go to Packt Publishing – Open Source Awards 2010 and play your part!

  • PHP for Android o prima parere

    Read this post in English

    Aug 21, 2010 Android PHP PHP for Android
    Share on:

    Cand vine vorba de Android si PHP s-a scris mult pe tema PHP for Android.

    Conceputul este simplu, Google a lansat Android Scripting Environment (ASE).

    ASE este asa cum spune si numele, este un mediu de scripting, iar aplicatiile nu sunt compilate si pot fi modificate de catre utilizator in orice moment.

    Peste ASE se instaleaza extensii pentru diferite limbaje cum ar fi: Python, LUA, Perl, JavaScript sau JRuby.

    Din pacate nu exista suport oficial pentru PHP din partea Google, dar exista PHP for Android, proiect care permite integrarea PHP CLI cu acest mediu.

    Instalarea este foarte simpla si se face direct pe mobil. Pentru a dezolta se poate folosi simulatorul din Android SDK.

    Una din probleme este ca o aplicatie nu poate fi impachetata ca APK, deci nu poate fi postata pe Android Market.

    Practic asta a fost singura problema ridicata pana acum peste tot, problema care nu mi-se pare tocmai mare avand in vedere facilitatile care sunt disponibile in acest mediu.

    Am caut aplicatii facute cu PFA, am gasit foarte putine, am gasit de fapt foarte putine si in alte limbaje folosind ASE. De ce nu sunt atat de dornici utilizatorii sa dezolte? Simplu, din mediu de scripting poti accesa foarte multe facilitati de care dispune telefonul, cum ar fi functia de vibratie de exemplu si cam toate felurile de dialoguri. Este totusi un lucru estential care lipseste in totalitate (cel putin la data cand scriu acest blog), nu exista o interfata grafica, cum ar fi orice fel de fereastra care nu este un dialog.

    Deci care este scopul sa pui o aplicatie pe Android Market daca nu exista interfata grafica? Nu cred ca este aproape un motiv cu adevarat consistent in acest punct.

    Totusi, ce fac utilizatorii in acest mediu atunci? Pai… Cellbots de exemplu. Practic poti face niste jucarii interesante, dar nu te astepta sa poti face aplicatii adevarate (inca). Un alt proiect a fost trimiterea unui NexusOne in spatiu.

    Deci proiectul este interesant, dar nu cred ca are scopul de a dezvolta aplicatii traditionale inca.

  • Android for web developers

    Read this post in English

    Aug 12, 2010 Android
    Share on:

    De curand am schimbat “batranul” HTC Diamond care rula Windows Mobile 6.1 pe un HTC Desire care ruleaza Android 2.1.

    De ce Desire? In principal pentru Android. Exista 3 platforme care dupa parerea mea merita atentie: iPhone, Antroid si Windows Mobile. Mai este si Blackberry dar nu sunt mare fan.

    Pe scurt, am ales Android pentru multitudinea de moduri in care poti scrie o aplicatie.

    Limbajul naitiv pentru Android este Java, dar pentru programatorii web exista alternative cum ar fi: Titanium, Phonegap, PHP for Android sau Adobe AIR.

    Mi-am propus sa exporez aceste tehnologii alternative pentru a vedea cam ce si cat de usor se poate dezvolta cu fiecare dintre ele.

    Tot ce pot spune in acest moment este ca prima aplicatie mi-a luat aproape 2 zile sa o construiesc, dar rezultatul este interesant.

  • Cand ar trebui sa aiba loc optimizarea

    Read this post in English

    Aug 3, 2010 optimization
    Share on:

    Exista carti intregi despre optimizare, dar putina lume mentioneaza si momentul cand aceasta ar trebui sa aiba loc.

    Sunt cateva viziuni fundamental diferite:

    • in timpul dezoltarii
    • la finalul ciclului de dezvoltare
    • niciodata

    Oare care este raspunsul corect? De fapt exista doar mai putin corect sau inadecvat.

    In timpul dezoltarii

    Acest raspuns are cel mai mare potential sa fie gresit.

    Desi este cea mai aplicata metoda si nu ar trebui interpretata ca fiind gresita, aceasta are potentialul de a duce la probleme.

    Cand duce la probleme? Cand in loc de optimizare se foloseste micro-optimizare in mod excesiv.

    Micro-optimizarea poate avea diferite forme in funtie de modul de dezoltare al proiectelor. Unii prefera sa scrie cod “bulk” sau cod procedural, altii folosesc framework-uri si  ORM-uri. In momentul cand te abati de la regula generala de scriere pentru a face optimizare trebuie sa te gandesti la consecinte. Cel care vine in urma ta probabil o sa inteleaga mai greu ce se petrece acolo, iar daca din asta faci o regula in timp proiectul va deveni indescifrabil.

    De exemplu daca folosesti un ORM si incepi sa scri SQL deja piezi scopul ORM-ului. In ORM se fac cativa pasi pentru fiecare interogare:

    Constructie interogare obiectual -> Parsare in SQL -> Executie interogare -> Parsare rezultat -> Incarcare obiecte rezultate

    vs.

    Constructie interogare SQL -> Executie interogare -> Parsare rezultate

    Pasii variaza in functie de implementare.

    De multe ori pare mai simpla si este in mod sigur mai rapida varianta a doua. Dar de ce se foloseste prima varianta? Pentru avantajele arhitecturii! Se pot pune triggere la accesarea sau setarea de proprietatilor de exemplu.

    Un programator matur este cel care scrie un cod “lizibil”, nu doar optim.

    La finalul ciclului de dezvoltare

    Avantajul este ca nu se fac compromisuri arhitecturale in timpul dezvoltarii.

    Asta este in general metoda cea mai buna, pentru ca ai produsul final, dezoltat fara compromisuri si poti sa schitezi punctele care ar trebui sa fie optimizate. In momentul cand ai toate componentele este mult mai usor sa le reorganizezi decat in timpul ciclului de dezoltare cand pot aparea modificari care la randul lor pot duce la replicare de cod de exemplu.

    Dezavantajul este ca la final este uneori dificil sa depistezi punctele slabe ale aplicatiei.

    Niciodata

    In primul rand sa nu existe indoieli, ma refer la proiecte “serioase”.

    Este o regula generala care spune ca “hardware-ul este ieftin, programatorii sunt costisitori”. Mai pe larg asta inseamna ca este de multe ori mai simplu sa scalezi o aplicatie folosind hardware decat sa faci compromisuri majore in cod.

    Multe firme si proiecte sprijina perspectiva asta. Aplicata corect are avantajul ca va fi un cod organizata bine tot timpul, usor de citit cu foarte putine hack-uri.

    Avantajul este la dezvoltare, lipsa hack-urilor face un proiect mai bine organizat (teoretic) si mai usor de extins.

    Din pacate se pare ca exista o interpretare diferita: “trebuie sa mearga, nu sa fie perfect”. Unde poate duce asta? Practic este cea mai buna scuza pentru cod mizerabil.

    Diferenta majora este ca nu optimizezi, iar codul va arata cel putin la fel de rau ca atunci cand ii faci micro-optimizare.

    Concluzie

    In general proiectele care au parte de micro-optimizare excesiva, au potential sa fie rescrise destul de des, fie partial ori complet, pentru ca exista o alta regula care spune ca “decat sa repari, de multe ori este mai simplu sa rescrii”. Din pacate aceeasi soarta o au si proiectele care au cod neingrijit.

    Un dezavantajul major la calitatea codului este ca ingreuneaza productia, cu alte cuvinte lucuri minore dureaza din ce in ce mai mult pentru a fi realizate.

    Proiectele nu trebuie mereu optimizate. Dar atunci cand trebuie, copromisurile in materie de arhitectura trebuie sa fie minime.

  • Web-ul 3d cu HTML5

    Read this post in English

    Jun 8, 2010 3d HTML5 JavaScript
    Share on:

    In week-end navigam intrebandu-ma de ce nu exista inca 3d pe net realizat in JavaScript. O intrebare ridicola intr-o dupamiaza torida.

    Intrebarea mea a plecat de la ideea ca prima etapa in evolutia 3d a fost facuta in 2d, practic reprezentarea obiectelor 3d folosind mijloacele 2d existente.

    Evident am ajuns usor la primul meu rezultat: un shooter 3d direct in browser folosind JavaScript realizat de Ben Joffe!

    Este cel putin impresionant!

    In afara de acest raspuns imediat am mai gasit cateva variante de jocuri 3d realizate in JavaScript care nu se foloseasc de facilitati cum ar fi canvas, dar acele rezultate nu sunt foarte impresionante dintr-un motiv simplu: viteza!

    Pana la HTML5 viteza de afisare in browser era o problema foarte mare. Este bine cunoscut ca una dintre cele mai incete componente dintr-un browser este DOM, in special in Internet Explorer. Cand vine vorba totusi de canvas se poate vedea o diferenta imensa in bine, multitudinea obiectelor de pe scena nu mai sunt coordonate prin DOM ci pur si simplu afisate intr-un element cu adevarat grafic.

    In timp ce deschideam calculatorul azi ma intrebam, oare de ce nu se poate realiza un joc care sa fie macar ca Duke Nukem 3D? Evident, probabil browserul nu o sa devina prea curand o platforma concurenta cu XBOX pentru jocuri dar este normal… Nici nu-mi dau seama cum am ajuns acolo, dar parca ceva din universul meu m-a inpins spre ceva cu adevarat impresionant:

    Quake 2 direct in browser, folosind JavaScript!

    Initial m-am gandit ca au trisat, au folost WebGL, nu doar popularul canvas 2d. Dar rezultatul este cu adevarat impresionant, iar acest standard probabil va fi disponibil ca specificatie in HTML5, adica se va regasi pe cel putin o parte din browsere.

    Chiar daca au folosit GWT, codul final rezultat este JavaScript, deci asa ceva se poate realiza folosind doar JavaScript!

    De unde a plecat toata ideea de 3d in browser? Am citit acum aproape 2 ani despre niste eforturi in acest sens, iar acestea se bazau pe VRML. Dar VRML exista ca standard din 1994 si nimic impresionant nu am vazut pana acum. Am chiar si o carte de VRML care se umple de praf in biblioteca. Marele defect este ca nu exista browsere care sa ofere suport nativ.

    Noua perspectiva este cu totul inovativa, pentru ca este o punte intre browser si hardware 3d. Deci probabil ca daca vom avea 3d in browser intr-o buna zi, asa va fi realizat!

    • ««
    • «
    • 11
    • 12
    • 13
    • 14
    • 15
    • »
    • »»

Claudiu Perșoiu

Programare, tehnologie și altele
Mai multe

Postări recente

  • Slider in Tasmota folosind BerryScript
  • Proiectul care rezista probei timpului
  • Docker in interiorul wsl2
  • Migrând de la Wordpress
  • Calea personalizată pentru Composer cache
  • Magento2 si crudul adevar
  • Un pic de PHP, Go, FFI si atmosfera de sarbatori
  • Cum sa folosesti Xiaomi Air Conditioning Companion in Home Assistant in doar de 20 pasi usor de urmat!

DIVERSE 72 PHP 67 JAVASCRIPT 22 BROWSERS 12 MYSQL 12 WEB STUFF 12 MAGENTO 7 DESIGN PATTERNS 5 HARDWARE 3 HOME AUTOMATION 2 LINUX-UNIX 2 GO 1 MISCELLANEOUS 1

PHP 52 JAVASCRIPT 20 PHP5.3 14 MYSQL 13 PHP6 12 PHP5 10 FIREFOX 9 CERTIFICARE 8 INTERNET EXPLORER 8 ZCE 8 ZEND 8 CERTIFICATION 7 MAGENTO 7 HACK 6
Toate etichetele
10 ANI1 3D1 ADOBE AIR2 AJAX1 ANDROID3 ANGULAR1 ANONYMOUS FUNCTIONS3 API1 APP1 BERRYSCRIPT1 BETA1 BOOK1 BROWSER4 C2 CALCULATOARE1 CARTE2 CERTIFICARE8 CERTIFICATION7 CERTIFIED2 CERTIFIED DEVELOPER1 CHALLENGE1 CHM1 CHROME1 CLASS1 CLI2 CLOSURES5 COD1 CODE QUALITY1 CODEIGNITER3 COFFEESCRIPT1 COLLECTIONS1 COMPOSER1 CSS3 CSV1 CURL1 DEBUG1 DESIGN PATTERNS4 DEVELOPER1 DEVELOPMENT TIME1 DIAGRAME1 DOCKER2 DOCKER-COMPOSE1 DOUGLAS CROCKFORD3 DRIVERE2 ELEPHPANT2 ENGINEER1 EXAMEN1 EXCEL1 FACEBOOK2 FEEDBACK1 FFI1 FINALLY1 FIREFOX9 FISIERE1 FPDF1 FRUMOS1 FTP1 GAMES1 GD2 GENERATOR1 GO1 GOOGLE5 GOOGLE ANALYTICS1 GOOGLE CHROME3 GOOGLE MAPS2 HACK6 HARDWARE1 HC-911 HEADER1 HEIGHT1 HOMEASSISTANT2 HTML2 HTML HELP WORKSHOP1 HTML51 HUG1 HUGO1 IDE1 IMAGINE1 INFORMATION_SCHEMA1 INI1 INTERNET4 INTERNET EXPLORER8 IPV41 IPV61 ISP1 ITERATOR2 JAVA1 JAVASCRIPT20 JQUERY1 LAMBDA2 LAPTOP2 LINUX1 LIVELY1 LUNI1 MAGENTO7 MAGENTO22 MAP1 MAPS1 MICROSOFT1 MINESWEEPER1 MOTIVATION1 MSN MAPS1 MYSQL13 MYSQL WORKBENCH1 NGINX1 NODE.JS2 NOFALLOW1 NOSQL1 OBSERVER3 OBSERVER PATTERN1 OOP1 OPERA1 OPTIMIZATION1 ORACLE2 PAGESPEED1 PAIR1 PARSE_INI_FILE1 PASCAL1 PEAR1 PECL1 PERSON VUE2 PHAR1 PHONEGAP2 PHP52 PHP ELEPHANT2 PHP FOR ANDROID1 PHP-GTK1 PHP42 PHP510 PHP5.314 PHP5.46 PHP5.53 PHP5.61 PHP612 PHP7.41 POO1 PR1 PROGRAMMING1 PROIECTE1 RETEA1 REVIEW1 ROCK STAR1 ROMANIAN STEMMER2 RSS1 SAFARY1 SCALAR TYPE HINTING1 SCHEME1 SEO1 SET1 SHOPPING CART PRICE RULE1 SIMPLEXML1 SINGLETON1 SOAP2 SPL2 SQLITE1 SSH1 STACK TRACE1 STDERR1 STDIN1 STDOUT1 STOCATE1 STUDY GUIDE1 SUN2 SYMFONY2 TABLE1 TASMOTA1 TEST TO SPEECH1 TITANIUM2 TRAITS1 TTS1 UBUNTU1 UNICODE3 UTF-82 VECTOR1 VISTA2 WEB2 WEBKIT1 WINBINDER1 WINDOWS2 WORDPRESS1 WSL21 WYSIWYG1 XP3 YAHOO3 YAHOO MAPS2 YAHOO OPEN HACK1 YSLOW1 YUI1 ZCE8 ZCE5.31 ZEND8 ZEND FRAMEWORK4
[A~Z][0~9]

Copyright © 2008 - 2024 CLAUDIU PERȘOIU'S BLOG. Toate drepturile rezervate