CodeIgniter 1.7 Packt Publishing – Book review partea 1

Read this post in English

Share on:

1847199488

CodeIgniter este un framework open-source scris in PHP care se bazeaza pe principiul RAD. Popularitatea acestui framework este in continua crestere, probabil in special de cand lumea a descoperit ca e mult mai usor sa folosesti un framework open-source decat sa dezolti unul intern, dar asta este alta discutie. Cartea CodeIgniter 1.7 de la PacktPublishing, scrisa de Jose Argudo Blanco si David Upton urmareste formarea unei imagini de ansamblu asupra framework-ului CodeIgniter, venind in completarea manualului.

Pana la urma orice framework care se respecta are o referinta detaliata a acestuia, cu eventuale exemple, mai mult sau mai putin cuprinzatoare. Atunci cand vine vorba de invatarea unui framework (si nu numai), o referinta de cele mai multe ori nu este un punct bun de plecare, pentru ca nu poti cauta in aceasta solutii de ansamblu cand primesti explicatii atomice. De asta ajungem sa cumparam carti, pentru a avea o prezentare generala cu probleme si solutii. Si asa am ajuns la cartea CodeIgniter 1.7.

Initial cand am vazut ca titlul cuprinde numarul versiunii framework-ului pe care il analizeaza am fost putin pesimist, pentru ca atunci cand cumperi o carte nu o vrei neaparat legata de o versiune, nu? Nuprea… eu am avut problema asta cu Zend Framework de exemplu, majoritatea cartilor prezinta versiuni “mai vechi” (ex: 1.5-1.6) iar eu vroiam sa vad o abordare cu noile facilitati din versiunea 1.8 sau mai mare. Pana la urma atunci cand inveti vrei de obicei o versiune mai noua a framework-ului, iar cand vor aparea facilitati noi probabil va fi mai simplu sa le citesti doar in referinta.

artea se pare ca porneste de la nivelul de incepator si ataca progresiv atat elementele de baza cat si cele mai frecvente probleme cu care utilizatorul se poare intalni in dezoltarea de aplicatii folosind framework-ului CodeIgniter. Capitolul mostra, pare destul de bine structurat si usor de inteles, iar din cuprins pare sa atace toate subiectele importante, asa ca in speranta ca si restul cartii va fi la fel si ca va mai urma si o parte a doua la acest “review” astept cu nerabdare cartea.

Va urma…