Nu ezita sa suni la deranjamente
M-am gandit multa vreme daca sa scriu acest blog sau nu, dar azi m-am decis ca este mai degraba necesar.
Sa luam o retea de cartier, majoritatea au urmatoarea reteta:
- se ia una bucata persoana cu initiativa (sau doar putin nebun)
- se gaseste primul vecin interesat
- se trage cablu pana la vecin, eventual din switch-ul propriu de pe birou
- se face reclama si se face rost si de alti clienti
- se repeta pasul 3
Lipseste ceva? In mod sigur, MONITORIZAREA!
De cele mai multe ori furnizorii mici, sau chiar subretelele care apartin unei firme mari care nu au fost complet asimilate nu au un sistem de monitorizare. Rezultatul? Nimeni nu stie ca TU nu ai net. De fapt cel mai probabil ei vor afla ca nu ai net daca mai raman si alti vecini fara conexiune si unul din ei are mai multa initiativa si suna. Daca mai multi vecini raman fara net si prefera sa astepte sa se repare singura problema, iar in acest timp nu fac decat sa injure ISP-ul nu se va rezolva nimic prea curand.
Sa nu va ganditi ca daca este o firma mare problema se rezolva mai repede de la sine, de fapt o firma mare nu monitorizeaza fiecare client, monitorizeaza doar (unele) echipamente importante, restul pur si simplu nu se pot monitoriza constant, iar cand se pun toate cifrele pe hartie totul incepe sa aiba o logica.
Acum cateva saptamani am vorbit cu cineva care avea o conexiunea deosebit de proasta. Evident nu a sunat nicaieri sa semnaleze acest lucru, iar atunci cand a facut-o, BUM, totul a fost ok in urmatoarea ora.
De ce oare lumea ezita sa faca lucrul asta? De asta exista serviciul acesta, ca sa fie folosit! Nu ezita, suna un reprezentant al ISP-ului tau azi! Iar daca nu rezolva problema intr-o perioada de timp rezonabila… poate este timpul sa schimbi ISP-ul.